- Principala/
- Autoservice in Chisinau/
- Diagnosticarea tehnica a transportului auto/
- Diagnosticarea rulmentului cu bile
Diagnosticare rulment cu bile
Articulatiile sferice care se regasesc in suspensiile celor mai multe masini din secolul XXI sunt o componenta importanta a sistemului de suspensie. Acestea sunt, desigur, punctul principal de directie pentru conectarea articulatiilor cu bratele transversale ale vehiculului. Aceste accesorii, in special, permit rotilor din fata si suspensiei sa se deplaseze in toate directiile. Exact atunci cand intoarceti volanul in directia de deplasare sau in legatura cu o deplasare accidentata. Este esential sa ne asiguram ca articulatiile sferice sunt diagnosticate in timp util, dar in mod clar nu doar de catre sofer.
Suportii sunt adesea imposibil de reparat si majoritatea dintre ei dureaza tot restul vietii masinii. Acestea se afla in prima linie a sistemului de suspensie. Prin urmare, este esential sa depistati la timp simptomele unei defectiuni evidente, astfel incat o inspectie este foarte utila. Daca observati o problema reala la una dintre articulatii, va recomandam sa inlocuiti componenta deteriorata impreuna cu omologul sau de pe cealalta parte. Si asta pentru ca, daca o balama se rupe, nu va trece mult timp pana cand se va o piesa similara.
Se poate spune ca o articulatie sferica este o componenta de suspensie care are rolul de a asigura o conexiune rigida si mobila intre bratul de parghie si butucul rotii volanului. Articulatiile sferice moderne sunt sigilate pentru a preveni deteriorarea din cauza poluarii, a prafului si a altor resturi. Acest lucru face posibila renuntarea la vizitarea frecventa a unui atelier auto. Cu toate acestea, atunci cand apar complicatii specifice cu o articulatie sferica, devine necesara inlocuirea intregului suport.
Pentru majoritatea cailor de fier, se poate afirma ca exista articulatii sferice superioare si inferioare, in functie de tipul de suspensie. Acestia din urma sunt de dimensiuni mai mari, iar slabirea lor este accelerata. De fapt, acestea sunt responsabile pentru componenta frontala a masinii, unde se afla si discurile.
Exista o serie de semne care ”striga” la propriu: este necesara o inspectie, deoarece probabil ca acestea sunt uzate. Este vorba despre:
- batai sau scartaituri;
- senzatie de joc sau vibratii la volan;
- neregularitati in ceea ce priveste uzura benzii de rulare a pneurilor.
Acesta este un proces lent, iar la inceput problemele sunt greu de observat. Ati reusit sa depistati vreunul dintre markerii de mai sus sau doriti sa verificati articulatiile sferice? Apoi, executati-o in miscare si numai atunci puteti face o inspectie vizuala.
Articulatiile sferice cu un decalaj mare nu vor mentine suspensia in pozitia corecta in timpul conducerii. Acest lucru contribuie la uzura accelerata a anvelopei, rezultand un contact neuniform intre banda de rulare si suprafata de cauciuc. In cazul in care exista crestaturi sau roata se roteste spre exterior, solicitati verificarea anvelopei la un atelier CasaAuto. Dar daca uzura pe ambele parti este uniforma, probabil ca este vorba de pneuri sub-gonflate. Vom face tot posibilul pentru a verifica rulmentul cu bile si pentru a va prescrie un „tratament” adecvat.