- Principala/
- Autoservice in Chisinau/
- Diagnosticarea tehnica a transportului auto/
- Diagnosticarea amortizoarelor
Verificarea amortizoarelor auto
Amortizoarele auto au un rol esential in ceea ce priveste siguranta si confortul la volan. Exista mai multe metode utilizate in mod obisnuit pentru diagnosticarea amortizoarelor. Dar adevarul este ca niciunul dintre acestea nu poate oferi incredere deplina in starea tehnica adecvata a unitatilor. Din acest motiv, merita sa se combine tehnicile individuale pentru identificarea defectelor. Si nu uitati sa observati cu atentie comportamentul de conducere al vehiculului. De asemenea, la cerere, se poate efectua o diagnosticare a suspensiei.
In mod normal, masinile sunt echipate cu doua tipuri de amortizoare: cu ulei si cu ulei/gaz. Diferenta dintre cele doua se refera la designul camerei de compensare. In primul caz, este deschis, iar in cel de-al doilea este inchis. In cazul dispozitivelor pentru petrol si gaze, gazul comprimat este separat de un piston plutitor. Amortizoarele au caracteristici excelente si sunt putin mai durabile decat echivalentele lor pe gaz. La drept vorbind, acest lucru se face in detrimentul unui confort de conducere redus din cauza unui raspuns mai lent la echilibru.
Un amortizor uzat va fi inlocuit in orice situatie. Aceasta mareste distanta de franare pe teren accidentat, deoarece roata poate sa se desprinda de sosea. Acest lucru duce, la randul sau, la functionarea defectuoasa a sistemelor ABS si ESP. Din acest motiv, performanta amortizoarelor poate fi considerata un element esential pentru siguranta la volan. Luati in considerare, de asemenea, inlocuirea parghiilor de pe vehicul.
Rata de uzura a amortizoarelor depinde de obiceiurile de conducere, de tipul si starea suprafetei drumului in timpul conducerii si de sarcina vehiculului. Pierderea de eficienta sau deteriorarea poate avea un impact negativ asupra sigurantei vehiculului prin:
- afectarea stabilitatii in viraje;
- tractiune redusa a rotilor pe suprafata drumului;
- sistemul de directie si sistemul ABS;
- o tendinta crescuta de derapare;
- uzura accelerata a restului sasiului;
- bucsele stabilizatorului sunt uzate - inlocuirea este esentiala.
Cel mai frecvent mod de a evalua starea este o evaluare vizuala de moda veche, care se realizeaza cel mai bine dupa ce roata a fost indepartata. Orice scurgeri de ulei si deteriorari mecanice (de exemplu, indoiri sau zgarieturi) trebuie inlocuite. De asemenea, merita sa ne amintim ca, daca problema nu se datoreaza unui defect al noului amortizor, acesta trebuie inlocuit in perechi. Arcurile de suspensie sunt, de asemenea, susceptibile de a fi inlocuite daca un tehnician ajunge la concluzia corespunzatoare. Este mult mai dificil sa se diagnosticheze cu ochiul liber unitatile care nu prezinta nicio deteriorare mecanica.
Acordati o atentie deosebita comportamentului prietenului Dvs pe patru roti. Daca este instabil in viraje, in timpul manevrelor de evitare si are tendinta de a se ”scufunda” la franare, acesta poate fi un semn de uzura excesiva a amortizoarelor. Toate inspectiile trebuie luate foarte in serios. Si daca este necesar, combinati diagnosticarea amortizoarelor pe stand cu evaluarea vizuala de catre un profesionist competent, pe care il puteti gasi intotdeauna la CasaAuto.