- Principala/
- Autoservice in Chisinau/
- Diagnosticarea tehnica a transportului auto/
- Diagnosticarea sondelor Lambda
Verificarea sondei lambda
Multi oameni nu sunt de multe ori constienti de numarul de senzori si de alte componente marunte dintr-un vehicul care sunt responsabile pentru functionarea corecta a acesteia. Una dintre aceste piese discrete care are un impact mare asupra performantelor motorului si aceasta este sonda lambda. Este un mic senzor care masoara continutul de oxigen din gazele de esapament. Rezultatele masuratorilor sunt transmise motorului, care le converteste si stabileste compozitia optima a amestecului care intra in camera de ardere. Denumirea dispozitivului de mai sus provine de la litera greaca λ. Se utilizeaza pentru a indica raportul dintre aer si combustibil in amestec.
In termeni simpli, sonda lambda este responsabila de analiza amestecului de gaze de esapament, pe baza careia se ajusteaza amestecul. Ca urmare, motorul produce mai putine substante nocive, care sunt partial neutralizate in sistemul de tratare a gazelor de esapament. Sonda este instalata in fata convertizorului catalitic, chiar in spatele colectorului de evacuare.
Un aparat deteriorat poate cauza probleme grave, cum ar fi o combustie mai intensa sau emisii mai mari de gaze de esapament. Pentru a lua masurile corective adecvate, este important sa se efectueze o verificare adecvata a diagnosticului. In acest fel, se poate stabili care este defectiunea si daca problema este cauzata, de fapt, de senzor. O diagnoza a sondei lambda la un pret avantajos se realizeaza cu un tester special care va indica ce defectiune a aparut in dispozitiv. Rezultatul poate arata ca problema nu este la senzor in sine, ci doar la incalzitor. Este posibil ca blocul de borne sa se fi slabit sau sa se fi produs un scurtcircuit, provocand o functionare defectuoasa a senzorului.
O inspectie externa a senzorului va poate spune multe nu numai despre cauza unei posibile defectiuni, ci si despre starea tehnica a altor sisteme. Daca pe senzor este vizibil un depozit alb, acesta ar putea fi un semnal ca combustibilul pe care il folosim este de proasta calitate. In timp ce un depozit negru si gras indica un consum semnificativ de ulei de motor. Atunci cand se gaseste un strat verzui pe carcasa exterioara a sondei, trebuie sa se suspecteze ca exista o scurgere de lichid de racire in camera de ardere. In timp ce o acoperire maro inchis este un semn ca amestecul folosit este prea bogat. Acest din urma scenariu ar putea fi cauzat de o problema la sistemul de injectie.
Urmatorul pas in diagnosticarea sondei lambda la un centru de deservire auto ar trebui sa fie verificarea tensiunii de referinta la fisa de conectare dupa deconectarea sondei. Si apoi verificati incalzitorul sondei, unde ar trebui sa se masoare tensiunea si rezistenta. In aceasta etapa, mecanicul ar trebui sa adune deja informatii relevante despre ce este complicatia. Daca diagnosticul arata ca sonda lambda este deteriorata din cauza uzurii sau a unui alt defect mecanic, trebuie comandata si instalata o componenta noua.
Pentru a comanda aceasta procedura, contactati CasaAuto.