- Principala/
- Autoservice in Chisinau/
- Diagnosticarea tehnica a transportului auto/
- Diagnosticarea sistemului de aprindere
Diagnosticarea sistemului de aprindere
Adesea, functionarea unui motor cu aprindere prin scanteie devine neregulata din cauza defectiunilor componentelor sistemului de aprindere - diagnosticarea nu este, evident, o idee rea. Dar prevenirea numeroaselor defectiuni este posibila prin respectarea intervalelor corespunzatoare de inlocuire a pieselor cheie. Deci, cum realizati o intretinere exhaustiva a sistemului de aprindere si ce ar trebui sa faceti la primele semne de uzura?
De la inceput, trebuie precizat ca exista o trasatura caracteristica inerenta motoarelor mentionate anterior. Acestea din urma au nevoie de o scanteie pentru a aprinde amestecul de combustibil si aer din cilindru. Aceasta include motoarele care functioneaza cu benzina si combustibili gazosi. Sistemul de aprindere trebuie sa functioneze corect pentru ca motorul sa functioneze fara probleme. Acesta este motivul pentru care toate defectiunile provoaca initial sacadarea acestuia, reducerea performantelor si cresterea consumului de combustibil. In astfel de cazuri, soferul trebuie sa intampine dificultati in pornirea prietenului sau pe patru roti. Si, uneori, chiar deconectarea completa a unor cilindri.
Cu toate acestea, nu toate sistemele de aprindere sunt alcatuite din acelasi tip de componente. Structura acestora este foarte diversa si depinde, printre altele, de modul in care este controlata aprinderea. La vehiculele mai vechi, divizoarele de curent mecanice care functioneaza cu bobine unipolare sau bipolare sunt cele mai frecvente. Acestea sunt componente relativ lipsite de probleme, deoarece constructia este simpla si se bazeaza pe o infasurare din cupru. Eventualele defectiuni sunt detectate cu ajutorul unui multimetru prin masurarea rezistentei bobinei pentru a verifica sistemul de aprindere.
Mai problematic este sistemul mecanic de distributie a tensiunii, care este conceput pentru a furniza doza corecta de curent electric catre bujii. Este mai probabil ca stiftul sau cupola distribuitorului sa cedeze. Adesea, cauza este patrunderea umezelii in carcasa. Dar, in acest caz, recuperarea se limiteaza la uscarea distribuitorului. Cu toate acestea, trebuie amintit faptul ca prezenta umiditatii are un efect negativ asupra starii acestui mecanism. In timp, contactele se pot uza si pot deveni lipsite de stralucire, dar acest lucru poate fi usor de remediat, de exemplu, prin utilizarea unei pile.
Atunci cand se diagnosticheaza un tambur defect, merita sa va uitati mai atent la carcasa acestuia. Orice crapaturi in cupola sugereaza inlocuirea componentei. In cazul in care stiftul separator prezinta semne de deformare - de exemplu, urme de arsura sau uzura - luati in considerare inlocuirea acestuia cu unul nou echivalent. Este usor sa obtineti un diagnostic al sistemului de aprindere la un pret care sa va multumeasca. Cu tehnicienii de la CasaAuto, portomoneul Dvs va ramane practic neatins.