- Principala/
- Autoservice in Chisinau/
- Diagnosticarea tehnica a transportului auto/
- Diagnosticarea motorului
Diagnosticarea motorului in Chisinau
In timpul functionarii, o masina cu motor cu ardere interna este expusa la o serie de factori adversi. Acestea sunt frecarea, expunerea chimica la gaze sau temperaturile extrem de ridicate. Elementele mecanismului de manivela si sistemul de distributie a gazului se uzeaza treptat, ceea ce se manifesta in principal prin scaderea compresiei si pierderea etanseitatii cilindrului. Acesta este inceputul unui lant cauzal care poate duce la necesitatea repararii unitatilor de control sau inlocuirii turbinei.
O scadere a presiunii de compresie in cilindri si o deteriorare a gradului de umplere a acestora creste consumul de ulei si combustibil. Reducere vizibila a puterii motorului. Si acesta este momentul in care este necesara diagnosticarea unitatii de actionare. Este posibil sa fiti nevoit sa faceti si reparatia chiulasei in acelasi timp.
Masurarea compresiei cilindrului
Primul pas in determinarea sanatatii motorului este masurarea compresiei cilindrului. In functie de faptul ca avem de-a face cu un motor cu aprindere prin scanteie sau cu un motor cu aprindere prin compresie, alegem unealta potrivita.
Masurarea presiunii uleiului
Urmatorul pas in diagnosticarea corecta a unui motor de masina este masurarea presiunii uleiului. La diferite motoare, presiunea corecta a uleiului in sistemul de lubrifiere este determinata cu precizie de catre producatorul vehiculului. Abaterile dintr-o unitate testata indica starea acestuia si posibila amploare a lucrarilor de reparatie, ca sa nu mai vorbim de inlocuirea suporturilor de motor.
Diagnosticarea sistemului de alimentare
Sa presupunem ca rezultatele masurarii compresiei in cilindri individuali si a presiunii uleiului in sistemul de lubrifiere nu sunt inacceptabile. Cu toate acestea, motorul nu functioneaza corect. Apoi, urmatorul pas ar trebui sa fie diagnosticarea sistemului de alimentare. Pentru aceasta, este necesar sa folositi trusele de diagnostic selectate corect intr-un service auto.
La motoarele moderne, injectoarele si o pompa sunt responsabile pentru pregatirea amestecului aer-combustibil, furnizandu-le combustibil la presiunea corespunzatoare. Eficacitatea acestui sistem scade odata cu cresterea kilometrajului, atunci cand motorul nu mai atinge puterea maxima sau consuma mult mai mult combustibil. Poate ca este timpul sa incepem sa inlocuim segmentele pistonului si garniturile tijei supapelor?
Verificarea performantei sistemului de racire a motorului
Un alt sistem care destul de des devine problematic pentru diagnosticare se refera la racire. Motoarele moderne, atat cu aprindere prin scanteie, cat si cu aprindere prin compresie, necesita o disipare adecvata a caldurii. O scurgere de agent frigorific care nu este detectata la timp duce la supraincalzirea unitatii, ceea ce inseamna reparatii costisitoare. Cand motorul se incalzeste, lichidul care paraseste sistemul se evapora instantaneu, ceea ce face dificila gasirea sursei scurgerii. Cu toate acestea, specialistii nostri vor face fata oricareia dintre aceste probleme si vor face o revizie majora a motorului. Nu ezitati sa contactati CasaAuto!