Livrarea un set de anvelope pe toata Moldova - Gratuit

Intra in cont
Ru
Casauto
+373 609 05 555 Magazin online
Program de lucru::

c 9:00 - 18:00 (Luni - Vineri)

Email:

sales@casauto.md

+373 602 44 449 Service auto
Program de lucru::

c 9:00 - 20:00 (Luni - Vineri)

Email:

sales@casauto.md

De ce nu se porneste aerul conditionat auto in masina ta?

Întreabă-te, de ce nu se porneste aerul conditionat auto în mașina ta? Imaginează-ți: e o zi toridă de vară, soarele îți bate în geam, iar tu te preocupi mai mult de umiditatea din habitaclu, decât de confortul tău. Asta e o problemă des întâlnită, dar niciodată de neglijat!

Unul dintre cele mai frecvente lucru pe care le audim de la clienți este: „nu se porneste aerul conditionat pe masina.” Și, fim sinceri, această situație nu este deloc plăcută. Așadar, haide explorăm împreună câteva cauze.

Cauze posibile pentru care nu se porneste aerul conditionat

  • Lipsa de freon: Unul dintre motivele principale este lipsa de freon, un agent esențial pentru funcționarea sistemului. Fără el, sistemul de aer condiționat nu poate răci aerul.
  • Defecțiuni mecanice: Piesele uzate, cum ar fi compresorul sau ventilatorul, pot duce la o funcționare necorespunzătoare. De exemplu, dacă la un BMW E90 compresorul nu se mai pornește, ai o problemă serioasă.
  • Probleme electrice: Fie că e vorba de un siguranță arsă sau de un cablu deteriorat, defectele electrice pot împiedica activarea sistemului.
  • Clochirea sistemului: O altă problemă frecvent întâlnită este clochirea uleiului în sistem, ceea ce poate provoca defecțiuni serioase dacă nu este remediată la timp.

Cât de des se întâmplă acest lucru?

Studiile arată că 25% din vehicule au probleme cu aerul condiționat. Imaginează-ți ce înseamnă asta... probabil că și tu te numeri printre aceștia! Deci, cum te asiguri că nu vei fi unul dintre ei?

Sezonul de iarnă și impactul său

Știai că de ce iarna nu se porneste aerul conditionat in masina este o întrebare comună? Temperaturile scăzute pot duce la înghețarea unor componente esențiale. De exemplu, la un Renault Logan, dacă nu folosești aerul conditionat iarna, umezeala se acumulează, iar la primăvară, când încerci să-l pornești din nou, e posibil să te confrunți cu probleme.

O poveste reală

Un client ne-a spus cum, după o iarnă lungă, a decis să pornească aerul condiționat al Chevrolet-ului său Cruze. Din păcate, nu a funcționat. După câteva zile, s-a hotărât să vină la noi. Diagnosticarea a arătat că freonul era scăzut și că exista o mică scurgere. Am reparat rapid problema, iar acum se bucură de un aer condiționat perfect, indiferent de vreme!

Dacă ai avut experiențe similare sau te confrunți cu întrebarea „de ce nu se porneste aerul conditionat?”, nu ezita să ne contactezi pentru o verificare rapidă a sistemului tău de aer condiționat. Echipa noastră, formată din meseriași profesioniști cu peste 11 ani de experiență, îți stă la dispoziție. Poți să ne suni la +373 602 44 449 sau să vizitezi casaauto.md pentru a face o programare!

Pe scurt, nu lăsa problemele cu aerul condiționat să îți strice verile! Atunci când observi că nu se porneste aerul conditionat pe automobil sau simți mirosuri neplăcute, e cazul să acționezi. Nu uita, noi suntem aici!

Cauzele frecvente pentru care nu se porneste aerul conditionat pe automobilul tău

Te-ai întrebat vreodată de ce nu se porneste aerul conditionat pe automobil tău? E o situație frustrantă, mai ales în zilele toride de vară, dar haide să facem puțină lumină asupra cauzelor care te pot împiedica să te bucuri de un aer rece și plăcut în habitaclu.

1. Deficiența de freon

Una dintre cele mai frecvente cauze pentru care nu se porneste aerul conditionat este lipsa freonului. Sistemul de aer condiționat funcționează pe baza unui ciclu de refrigerare, iar freonul este agentul care ajută la răcirea aerului. Dacă ai o scurgere, sistemul tău nu va putea răci aerul. De exemplu, un client care deținea un Volkswagen Polo a venit la noi cu o problemă similară. Am descoperit că avea scurgeri de freon, iar după umplerea sistemului, totul a mers perfect!

2. Probleme cu compresorul

Compresorul este inima sistemului tău de aer condiționat. Fără el, sistemul nu poate funcționa. Dacă nu se porneste aerul conditionat pe un model mai vechi, cum ar fi un BMW E36, aceasta poate fi o problemă comună. În multe cazuri, pârghiile sau curelele din compresor cedează, iar rezultatul este un sistem de aer condiționat care refuză să colaboreze.

3. Probleme electrice

Fie că e vorba de un siguranță arsă sau de un cablu deteriorat, problemele electrice sunt adesea vinovate. De exemplu, dacă vezi că butonul de aer condiționat nu se aprinde, ar putea fi o problemă electrică. Un client care conduce un Renault Logan a avut de-a face cu exact această problemă. După ce tehnicienii noștri au verificat, am găsit un cablu rupt. După reparații, au testat și aerul condiționat funcționa ca nou!

4. Blocajul filtrelor

Multe persoane nu conștientizează că periodicitatea schimbării filtrelor de aer este esențială. Filtrele murdare pot bloca fluxul de aer, iar sistemul nu va putea răci habitaclul eficient. De exemplu, un client care avea un Nissan X-Trail a venit la noi nemulțumit, crezând că aerul condiționat este defect. Am înlocuit filtrul de aer și, în câteva minute, mașina sa avea din nou aer rece!

5. Probleme cu condensul

Unele automobile au probleme cu sistemul de drenaj al condensului. Dacă drenajul este blocat, apa se poate acumula, provocând defecțiuni în sistem. Aceasta este o problemă întâlnită frecvent la multe tipuri de mașini, inclusiv modele de Chevrolet. O dată ce aceste blocaje sunt remediate, aerul condiționat își poate relua funcția normală.

6. Obstrucții în sistemul de aer

Dacă un furtun este obstrucționat sau crăpat, sistemul nu va putea să funcționeze corect. De exemplu, un client cu un Mercedes W211 a descoperit că un furtun deteriorat era vinovatul pentru problemele sale de aer condiționat. După înlocuirea furtunului, aerul condiționat a început să funcționeze perfect.

Concluzie

Acestea sunt doar câteva dintre principalele cauze pentru care nu se porneste aerul conditionat pe automobil tău. Dacă te confrunți cu probleme similare, lasă-ne să te ajutăm! Echipa noastră de meseriași profesioniști este pregătită să diagnosticheze și să repare orice problemă întâmpinată. Nu aștepta să devină mai rău! Contactează-ne la +373 602 44 449 sau vizitează casaauto.md pentru a face o programare. Aerul condiționat funcțional este esențial pentru confortul tău, așa că nu lăsa problemele să te împiedice să te bucuri de călătoriile tale!

Cum afecteaza sezonul iarna pornirea aerului conditionat in habitaclu?

Sezonul rece este aici, iar întrebarea care îi preocupă pe mulți șoferi este: de ce iarna nu se porneste aerul conditionat in masina mea? Iarna, mulți dintre noi ne confruntăm cu dificultăți atunci când încercăm să activăm sistemul de aer condiționat. Haide să vedem cum sezonul de iarnă influențează aceste probleme și ce poți face pentru a preveni inconveniențele!

1. Umezeala și condensul

În timpul iernii, umezeala din aer se condensează și se depune pe componentele sistemului de aer condiționat. Aceasta se poate transforma într-un blocaj, împiedicând sistemul să pornească eficient. De exemplu, un utilizator al unui Renault Duster a observat că, după câteva zile de temperaturi negative, aerul condiționat a început să emită un miros neplăcut. Aceasta era, de fapt, o problemă de umiditate acumulată.

2. Componentele înghețate

Pe frig, uleiul și lichidul din sistemul de aer condiționat pot îngheța, provocând funcționarea necorespunzătoare a compresoarelor. De exemplu, la modelele BMW E90, compresorul nu se va activa dacă temperatura este prea scăzută. Acest lucru poate duce la frustrări, mai ales dacă te grăbești undeva.

3. Necesitatea utilizării periodice

Este bine cunoscut faptul că aerul condiționat ar trebui utilizat și în timpul iernii, nu doar în sezonul cald. Activarea acestuia pentru câteva minute într-un interval regulat (chiar și când este rece afară) ajută la menținerea uleiului în circulație și împiedică apariția problemelor. Un client cu un Volkswagen Polo ne-a povestit cum, ignorând utilizarea sistemului iarna, a ajuns la noi cu o defecțiune majoră la începutul verii. Dacă ar fi activat aerul condiționat periodic, ar fi prevenit aceste cheltuieli.

4. Per total, impactul termic

Diferențele mari de temperatură între interiorul și exteriorul vehiculului pot duce la deformarea unor componente, cum ar fi furtunurile și garniturile. Dacă acestea sunt afectate, este posibil ca aerul condiționat să nu mai funcționeze corect odată cu venirea primăverii. O clientă care conduce un Nissan X-Trail a observat că, după iarnă, aerul condiționat nu mai răcește eficient. O inspecție a arătat că garnitura era deteriorată din cauza expunerii la fluctuațiile de temperatură.

5. Scurgeri și defecțiuni

Pe timpul iernii, umezeala care se acumulează în sistem poate duce, în cele din urmă, la scurgeri, provocând probleme suplimentare odată cu venirea sezonului cald. De exemplu, un client ne-a spus că la începutul verii a observat că nu se porneste aerul conditionat pe Chevrolet Lacetti. După o verificare, am descoperit că o scurgere de freon apăruse din cauza umezelii acumulate în sistemul său.

Ce poți face?

  • Activează aerul condiționat regulat: Chiar și pe timp de iarnă, folosește aerul condiționat pentru 10-15 minute, săptămânal. Acest lucru va ajuta să menții sistemul curat și funcțional.
  • Verifică etanșeitatea: Asigură-te că garniturile și furtunurile sunt în stare bună. Dacă observi umezeală în interior, consultă un specialist.
  • Îngrijire sezonieră: Realizează o revizie a sistemului de aer condiționat la începutul iernii pentru a preveni problemele ulterioare.

În concluzie, nu lăsa iarna să-ți strice confortul din habitaclu! Fii vigilent și întreține-ți sistemul de aer condiționat chiar și în sezonul rece. Contactează-ne la +373 602 44 449 sau vizitează casaauto.md pentru servicii de diagnosticare și întreținere. Suntem aici să te ajutăm să te bucuri de călătorii plăcute în orice sezon!

Mituri despre aerul conditionat: Ce trebuie sa stii pentru a evita problemele cu masina ta

Există nenumărate mituri despre aerul condiționat, iar neînțelegerea acestora poate duce la probleme costisitoare pentru mașina ta. Haide să demontăm împreună câteva dintre cele mai răspândite mituri pentru a te ajuta să eviți neplăcerile.

1."Aerul conditionat trebuie activat doar vara"

Unul dintre cele mai frecvente mituri este că aerul condiționat trebuie utilizat doar pe timp de vară. De fapt, este esențial să activezi sistemul și iarna pentru a preveni defectiunile. Folosirea regulată ajută la menținerea compresorului și la circulația uleiului. Gândește-te doar la un client cu Hyundai Santa Fe care a ignorat acest aspect și a ajuns la noi cu un compresor defectiv. Ar fi evitat cheltuielile substanțiale dacă ar fi activat aerul condiționat măcar din când în când, chiar și pe vreme rece!

2."Aerul conditionat cauzează răceală și gripă"

Acest mit este pur și simplu fals. Aerul condiționat nu provoacă răceli; în schimb, circulația aerului ajută la menținerea unui climat confortabil. Răcelile sunt cauzate de virusuri, nu de aerul rece. Clientii care conduc Mazda 3 și care au refuzat să utilizeze aerul condiționat din teama de a se îmbolnăvi, au sfârșit prin a se confrunta cu probleme de umezeală în habitaclu, care au dus la apariția mucegaiului. Igiena și întreținerea sistemului sunt cheia pentru un mediu curat!

3."Aerul conditionat îți va reduce performanța mașinii"

Un alt mit popular este că utilizarea aerului condiționat afectează performanța motorului. Într-adevăr, compresorul folosește energie, dar majoritatea vehiculelor moderne sunt concepute pentru a face față acestuia. De exemplu, un driver de Ford Focus a observat că aerul condiționat său funcționa fără probleme chiar și la accelerație maximă. Dacă respecți recomandările producătorului și faci revizii regulate, nu trebuie să-ți faci griji!

4."Dacă nu simt mirosuri neplăcute, nu există probleme cu aerul condiționat"

Este greșit să crezi că lipsa mirosurilor neplăcute înseamnă că aerul tău condiționat este în perfectă stare. Este esențial să efectuezi diagnosticări periodice, deoarece unele probleme pot să nu fie evidente la prima vedere. De exemplu, un client cu un Renault Logan a avut surpriza neplăcută de a descoperi o scurgere de freon, chiar dacă nu au existat semne de miros neplăcut. Proactivitatea este cheia!

5."Aerul conditionat trebuie umplut de fiecare dată la service"

Există o idee greșită că aerul condiționat trebuie reumplut la fiecare vizită la service. De fapt, freonul nu ar trebui să dispară în mod normal, decât dacă există o scurgere. Diagnosticele de rutină și verificările periodice pot preveni aceste probleme. La un client care conduce Opel Astra, am constatat că după o revizie corectă a sistemului, nu a fost nevoie să reumple freonul timp de mai mult de 2 ani!

Ce trebuie să faci pentru a evita problemele?

  • Verifică sistemul regulat: Efectuează inspecții periodice pentru a preveni posibilele defecțiuni.
  • Folosește aerul condiționat și iarna: Activează-l pentru a menține uleiul în circulație și a preveni problemele pe termen lung.
  • Fii proactiv: Dacă observi umiditate sau mirosuri neplăcute, du mașina la un specialist.

În concluzie, a lua măsuri proactive prin întrebarea corectă și înțelegerea realității despre aerul condiționat este esențial pentru funcționarea corespunzătoare a mașinii tale. Evitând aceste mituri și consultând specialiștii, cum ar fi echipa noastră de experți de la casaauto.md, te asiguri că vei avea parte de călătorii plăcute, indiferent de vreme. Contactează-ne la +373 602 44 449 pentru a știm dacă sistemul tău de aer condiționat are nevoie de o revizie sau o întreținere!